Ma részt vettünk egy reggelivel egybekötött legal meetup-on, melynek témáját az online marketing sajátos jogi vonatkozásai adták. Simicz Tamás, a Myrtis ügyvezetője és Bitai Zsófi ügyvéd a Facebook-kal kapcsolatos jogi szabályozásokról tartottak egy érdekes, interaktív előadást.
Jog reggelire? Elsőre nem hangzik étvágygerjesztően, de mi tanúsíthatjuk, hogy valójában elég jó program! A mai meetupon négy izgalmas előadást hallgathattunk meg az online marketinghez kapcsolódóan, majd kérdéseinket feltehettük a szakértőknek. Nézzük, milyen témákat érintettünk a meetupon!
- Tamás és Bitai Zsófi kezdték a prezentációk sorozatát. Kifejtették az általános tudnivalókat a Social Mediáról, illetve az azt érintő jogi szabályozásokról, majd kitértek a Facebook promóciók irányelveire, azaz arra, hogy hogyan hirdethetünk a közösségi oldalon játékot és hogyan nem. Az olyan alapvető kikötések mellett, minthogy a játék alapját nem képezheti például a poszt megosztása vagy egy kép lájkolása, sok más, kevésbé köztudott jogi megkötés is felmerült. A prezentációt a worst és best practice példák tették még érdekesebbé.
- A második előadáson az online értékesítés világában merültünk el. A prezentáció néhány sokkoló számmal indult: tudtátok, hogy percenként 2 millió Google keresést indítunk, több mint 3 milliószor nyomjuk le a lájk gombot és körülbelül 571 000 weboldal születik? Ennek tükrében talán nem is véletlen, hogy a mai meetup témája a marketingnek éppen ez a szegmense.
- A következőkben a cookie-kal és az azok használatához kapcsolódó adatvédelmi jogi aspektusokkal ismerkedtünk meg az EU és a magyar szabályozás, illetve a sütik különböző típusainak bemutatásán keresztül.
- Az utolsó előadás pedig az internetes adatvédelemhez kapcsolódott, kissé visszakanyarodva az előző sütis témához.
Összességében egy szuper délelőttön vagyunk túl, ahol nemcsak sokat tanultunk, de isteni pogácsát is kóstolhattunk! Még egyszer köszönjük a lehetőséget, igazán izgalmas volt az esemény mind hallgatóként, mind pedig előadóként! 🙂