Itthon a közösségi média kifejezést hallva mindenki a Facebookra asszociál, pedig a felmérések alapján megfigyelhető, hogy a felhasználók egyre nagyobb arányban fordulnak más platformok felé is. Magyarországra leginkább az Instagram, valamint a Snapchat tört be – melyek főként a fiatalok körében hódítanak -, de a nyugati országokban jelentős szerepet tölt be a Twitter és a LinkedIn is.
Az idei statisztikák alapján világszerte több mint 467 millió Linkedin felhasználó van, illetve másodpercenként két új regisztráció történik. (forrás) Bár nálunk a Linkedin még gyerekcipőben jár – tavaly 750 000 felhasználót számolt az itthoni tábor -, és leginkább csak munkakeresés céljából jutna eszünkbe használni, cégként is mindenképp érdemes kiaknázni az általa nyújtott lehetőségeket. Marketing szempontjából ezeket két oldalról közelíthetjük meg: egyrészt készítsünk céges oldalt vállalkozásunknak, másrészt ösztönözzük dolgozóinkat, hogy saját magánfiókjaikon is tüntessék fel munkahelyüket – hiszen egy cég legfőbb erénye a dolgozók tudása és tapasztalata lehet. Ezen felül pedig dolgozóink első követőink is lehetnek egyben, rajtuk keresztül pedig további követőkre is szert tehetünk.
Mire figyeljünk a fiók létrehozásakor?
A céges fiók esetében alapvető fontosságú a kép megválasztása, valamint a cégismertető. Képként a legegyszerűbb – és egyben a leghatékonyabb is -, ha a brand logóját használjuk. A cégismertetőnél törekedjünk a SEO szempontból előnyös fogalmazásra, illetve a tömör információátadásra. A stílust tekintve mindenképp professzionális, hivatalos hangnemet válasszunk, de kerüljük a „reklám-szagú” leírást. Ne felejtsük el feltüntetni a honlap elérhetőségét – és fordítva. A honlapra helyezhető „Follow” gomb létrehozásához generátor áll rendelkezésünkre, mely itt érhető el. Népszerűsítés céljából mindenképp érdemes releváns tartalmakat megosztani a céges fiókon, azonban ügyeljünk rá, hogy a többi közösségi média platformmal ellentétben ide kizárólag szakmai szempontból érdekes, illetve a céget érintő híreket és eseményeket tegyük közzé – tehát nem feltétlenül a mennyiség számít, ne kreáljunk tartalmat pusztán azért, hogy legyen.
Milyen módokon hirdethetünk?
Talán a legjelentősebb újítás, hogy a LinkedIn lehetőséget ad egyénre szabott direct marketing e-mailek – Sponsored InMail – küldésére. Ezzel a módszerrel biztosra vehetjük, hogy a hirdetett tartalom célba ér, a célcsoport meghatározásával pedig kedvünk – illetve természetesen anyagi lehetőségeink – szerint szűkíthetjük vagy tágíthatjuk a levelet megkapó személyek körét. (Videó) Ez a módszer rendkívül hasznos lehet például kis- és középvállalkozások számára, akik így egyszerűen szerezhetnek új, potenciális ügyfeleket.
Amennyiben azonban ezt a formát túl tolakodónak érezzük, természetesen van lehetőség a megszokott változatok készítésére is. Sőt, még itt is választhatunk a szponzorált tartalom és a hirdetés között: a szponzorált tartalom a Facebookhoz hasonlóan a hírfolyamban fog megjelenni, a hirdetés pedig az oldal szélén. A Facebook hirdetéskezelőhöz hasonlóan a LinkedIn-en is elérhető egy felület, mellyel egyszerű hirdetéseket, dinamikus hirdetéseket vagy akár kampányokat is létrehozhatunk és menedzselhetünk. A LinkedIn a hirdetéskezelésben kevésbé jártas személyekre is gondol, és a hirdetések típusai szerint lépésről lépésre foglalja össze a tennivalókat (link).
A LinkedIn használata számos új ajtót nyithat meg tehát előttünk. Kezelése nem igényel sok időt, ráadásul vállalkozásunk honlapjáról vagy Facebook oldaláról is oszthatunk meg tartalmat. A hirdetéskezelő felületének kezelése gyorsan elsajátítható, ráadásul a kézhez kapott elemzésekkel a hatékonyságát is könnyedén felmérhetjük, és annak megfelelően alakíthatjuk a továbbiakat. Arról nem is beszélve, hogy úgy érhetünk el igazi sikereket, ha egy lépéssel a többiek előtt vagyunk! 🙂