A blog kifejezésről sokan csak a sminkeléssel vagy kütyükkel foglalkozó, esetleg magánemberek által hobbiból naplószerűen írt tartalomra asszociálnak, pedig ennél sokkal többről van szó! A blog valójában egy nagyon sokoldalú és hasznos külső kommunikációs csatorna, mellyel rengeteg vállalkozás is él.
Itthon a közösségi média kifejezést hallva mindenki a Facebookra asszociál, pedig a felmérések alapján megfigyelhető, hogy a felhasználók egyre nagyobb arányban fordulnak más platformok felé is. Magyarországra leginkább az Instagram, valamint a Snapchat tört be – melyek főként a fiatalok körében hódítanak -, de a nyugati országokban jelentős szerepet tölt be a Twitter és a LinkedIn is.
A kommunikáció legfontosabb elemei a hitelesség és az etikus működés, hiszen a bizalmat megtartani és növelni csak így lehet. A reklámoknak – jelen esetben ezalatt minden marketing tevékenységet értünk – van egy mögöttes tartalma is, melyet sokszor a készítők nem vesznek számba, pedig ez okozhatja a legnagyobb károkat.
Mondanunk sem kell, hogy a kommunikációs iparág mennyire megváltozott az elmúlt 15 évben, hiszen ez már szinte klisé. A változás egyik fő elindítója az információ terjedésének óriási mértékű felgyorsulása, mely teljes mértékben átrendezte az erőviszonyokat.
A közösségi média oda-vissza kommunikációt és azonnali visszacsatolási lehetőséget tesz lehetővé: így született meg a user generated content (UGC) fogalma is.
Nálunk az irodában a mindennapi munka zene mellett zajlik, kollégáink nagy örömére – legalábbis, eddig senki nem panaszkodott. 😉 Az egyhangúság elkerülése céljából különböző online rádiókat, illetve lejátszási listákat szoktunk hallgatni, és természetesen a hozzáférés szabad, bárki kedve szerint válthat.