Korábban írtunk már az Instagram és Snapchat között kialakult vetélkedésről, amit az Instagram egyre jobban próbál kiélezni, közben pedig újabb szereplők is csatlakoztak a felhasználókért folyó harchoz. Az elmúlt hetekben ráadásul számos új funkcióval próbálnak az alkalmazások felülkerekedni egymáson – nézzük, hogy áll most a „háború”!
Legutóbbi cikkünk óta a Facebook nehézfegyverzetre kapcsolt, és nem csupán filtereket készített az Instagram Stories-hoz, de a Facebook központi felületén és a Messengeren is bevezette a My Story opciót. Bekövetkezett tehát, amire számítani lehetett – az Instagram teljes mértékben beérte a Snapchat-et. Talán az egyetlen hiányzó elem már csak a voice changer filter, de ez inkább csak apróság. Lényegében Zuckerberg platformjai mindent tudnak, amit a Snapchat.
A Facebook My Story funkciói által az összes ismerősünk – de csak ők – láthatják a nap eseményeit megörökítő képeinket, Instán pedig kiválaszthatjuk, hogy egyes személyeknek szeretnénk küldeni őket vagy a nyilvánosság elé tárjuk. A Snapchat sem hagyja ám magát, új funkcióként az elkészült képeket megoszthatjuk „My Story” vagy „Our Story” módban is – értelemszerűen a második a nyilvános megosztást jelenti. A Snapchat további előnye, hogy az elkészült sztorikat időrendi sorba rakja, így ha felkelés után első dolgunk egy képet közzétenni, jó esélyünk van rá, hogy a sor elejére kerüljünk. Ezzel szemben az Instagram Stories esetében algoritmus helyezi sorrendbe a képeket, így kevésbé van ráhatásunk a közönség elérésére.
Annyi azonban bizonyos, hogy vállalatok számára reklámcélból az Instagram Stories nagyobb jelentőséggel bírhat, már csak abból is kiindulva, hogy a portál több mint 700 millió felhasználóval büszkélkedhet, a Snapchat 166 millió aktív felhasználójával szemben. Ráadásul a 2017. áprilisi elemzések szerint az Instagram Stories napi megtekintése 200 millió felhasználót érint, ami önmagában több, mint a Snapchat teljes felhasználói tábora. Jelenleg tehát úgy tűnik, hogy a Snapchat pompásan kikövezte a siker felé vezető utat az Instagram – illetve azóta már a Facebook és Facebook Messenger, valamint a Whatsapp – számára. Sokan ezen adatok láttán rögtön kihirdették a Snapchat halálát, de ez még a jövő zenéje és a felhasználók lojalitásának függvénye…
Képek forrása: Business insider
Főkép: innen.