ápr 2716:50
írta admin
Kategória
Account Managerünk, Princz Viki az Edutus Főiskola hallgatóinak tartott előadást az online marketing sajátosságairól és a Myrtis Creative munkájáról! Viki az előadásában bemutatta a legfontosabb közösségi média csatornákat, illetve azt, hogy mit, hol és kinek érdemes kommunikálni, azaz hogyan használjuk a közösségi médiát a gyakorlatban. Néhány érdekesség, melyet szeretnénk kiragadni a prezentációból:
- Magyarországon a regisztráltak 16%-a használja mobilról a Facebookot, ezzel szemben a nemzetközi átlag 52%. Le vagyunk maradva.
- A fiatalok körében a Facebook már kevésbé menő (megjelentek a szülők és a nagyszülők is 🙁 ), helyette azonban egyre több időt töltenek Snapcheten.
- Instagramon jól fogadjuk a márkázott tartalmat, Pinteresten azonban kifejezetten elutasítóak vagyunk a reklámokkal szemben (pedig akár napi 40-50 percet is eltölthetünk ezen a felületen!).
- Akkor érdemes blogot indítanunk, ha ténylegesen van mondanivalónk, és azt el tudjuk választani a weboldalunk tartalmától. Fontos a hitelesség, ne legyenek a bejegyzéseink reklámszagúak!
- A YouTube a 2. legnépszerűbb közösségi csatorna Magyarországon: napi 600 milliárd órányi videót nézünk meg. (Vajon ebből hány órát tesznek ki a macskás videók? :O)
- A jövő a valós idejű posztoké és a livestream-é! Mondtuk is Vikinek, hogy közvetíthetnénk élőben a prezijét, de nem vállalta be. Legközelebb meggyőzzük! 😉
Ami pedig akár tanulságként is levonható a Viki által bemutatott különböző csatornák és a rengeteg worst és best practice példa tükrében: ne próbáljunk meg 0-24-ben értékesíteni! Sokszor hasznosabb egy aktív és márkahű közösség kialakítása, akik egyébként a reklámokat is sokkal szívesebben fogadják. 🙂